maanantaina, maaliskuuta 21, 2005

Blogiyrittäjä Könösen hikinen iltapäivä, osa 2.

Tämä on toinen osa blogiyrittäjä Könösen hikisestä iltapäivästä kertovassa sarjassa Blogiyrittäjä Könösen hikinen iltapäivä. Aiemmin ilmestyneen osan Blogiyrittäjä Könösen hikinen iltapäivä voit lukea täältä.


Tähän mennessä tapahtunut: Ravintolamoguli Ensio P. Nassi kuulee vaimonsa pettäneen häntä postinkantajan kanssa. Kostoksi Nassi päättää lähteä risteilylle. Matkalla satamaan taksi kaapataan ja Nassi menettää tajuntansa. Kolmen viikon kuluttua hän herää Brasilian rannikolla palavasta rahtialuksesta. Nassi onnistuu hyppäämään reelingin yli ja uimaan maihin. Tästä tietämättömänä rouva Nassi on alkanut odottaa postinkantajan lasta. Naapurin Ridge istuttaa basilikaa, juuri kun ovikello soi. Siellä on ystävä vuosien takaa. Hän pyytää Ridgeä ajelulle. Puoli tuntia myöhemmin matkustajalentokone putoaa Ridgen talon päälle. Rouva Nassi ja postinkantaja kuolevat. Tai siltä ainakin näyttää.



Blogiyrittäjä Könönen valitsi käyntikortissa olevan numeron. Hän antoi puhelimen soida. Kukaan ei vastannut. Könönen odotti ja sulki sitten puhelimen. Saman tien, kun Könönen oli laskenut luurin alas, puhelin pirahti.

- Könösen Blogi ja Hoito, toimitusjohtaja Könönen puhelimessa.

- Täällä kirj... sisällöntuottaja Seppälä. Tarvitsetteko sisällöntuottajaa blogiinne?

- Enpä oikein usko. Kävijöitä minä kaipaisin.

- Mutta onnistunut sisältö voisi houkutella kävijöitä blogiinne.

- Tuskinpa. Sitä paitsi, ei minulla oikein ole nyt varaakaan palkata henkilökuntaa.

- Voisin työskennellä ilmaiseksi, jos vain saan työni ohessa hieman mainostaa kirjojani blogissanne.

- Enpä oikein tiedä. Blogini on täynnä näkymättömiä mainoksia eikä sinne mahdu yhtään enempää. Kiitos soitostanne.

Könönen sulki jälleen puhelimen. Samassa hän kuuli kuinka pihaan ajoi auto. Könönen astui ulos. Tila-autosta purkautui kahdeksan henkilöä.

- Tekö soititte, kuljettajan paikalta noussut mies kysyi.

- Anteeksi, nyt en ymmärrä.

- Soititte käyntikortissa olevaan numeroon. Business Opportunity Director. Tarvitsette apuamme, mies sanoi katsellen Könösen blogia.

- Mutta kukaan ei vastannut puhelimeen.

- Aivan. Me voimme kaksinkertaistaa liikevaihtonne viidessä vuodessa. Miltä kuulostaa.

- Liikevaihtoni taitaa olla tällä hetkellä kymmenen senttiä.

- Tiedän. Kuten huomaatte, olemme tehneet hieman ennakkotutkimusta blogistanne. Sopiiko, että ryhdymme hommiin. Tarvitsemme kabinetin, fläppitaulun ja tusseja sekä paljon kahvia.

- Fläppitaulua ei ole eikä kabinettia, mutta voitte mennä tuonne ruokasaliin. Ei sinne kuitenkaan asiakkaita eksy. Pistän kahvia tulemaan.

- Mainiota. Jakaannumme kahteen ryhmään. Paiskimme töitä kelloon katsomatta. Toinen ryhmä nukkuu viiden tunnin yöunet ja toinen ryhmä ei nuku lainkaan. Aamulla esittelemme teille ryhmien tuotokset.

Jatkuu...

9 Comments:

At 23:42, Blogger Kaura said...

Minua alkoi aika tavalla jänskättää, miten tässä käy. Steijaan tuuneddina.

 
At 08:25, Blogger Kuuluttaja said...

Mua kanssa jänskättää ihan kauheesti, Meinaa tulla pissat housuun, kun ajattelenkin vaan koko asiaa.

 
At 10:36, Blogger Mikko Moilanen said...

Hienot naiset ei sano "pissa". Hienot naiset sanoo "pissi".

 
At 13:57, Blogger Kuuluttaja said...

Niin kuin minä nyt olisin joku hieno nainen.

 
At 16:47, Blogger Ohari said...

Kaura, mä olin jo jakamassa vahtivuoroja yön ajaksi, mutta sitten nukahdin kesken kaiken. Tuli sitten tehtyä automaagijako, paitsi nukuin kylläkin vähän *köh* enemmän kuin viisi tuntia.

Kauheen jännäksi menee, mut mua ei yllättäen pissata yhtään! Jos syö paljon basillikaa, sillä on semmoinen vaikutus.

 
At 16:51, Blogger Kuuluttaja said...

Mä rupean heti syömään basilikaa. Ridge unohti yhden kimpun tänne.

Ai mutta hetkinen. Jos ei se pissa tule ulos niin mihin se menee?

 
At 16:57, Blogger Ohari said...

En mä yhtään tiedä, mutta luullakseni MUA-HA-HA Närhenmunastaja voisi konsultoida pissajuttuista. Siltä kannattaa ehkä kuitenkin ottaa kirves pois ennen kuin kysyy. Tai jos ei kysy sittenkään. Joskus tietämättömyys on parempi kuin kymmenen konsultointia.

 
At 11:20, Blogger Mikko Moilanen said...

"Niin kuin minä nyt olisin joku hieno nainen."

Niin kuin minä nyt erehtyisin :)

 
At 11:23, Blogger Kuuluttaja said...

Itsepä sen sanoit.

 

Lähetä kommentti

<< Home